O baterie creată de oamenii de știință australieni ar putea menţine un telefon încărcat timp de cinci zile

Durata de viaţă a unei baterii este o preocupare permanentă pentru aproape toţi utilizatorii de telefonie mobilă. Dar se pare că aceasta va dispărea curând dacă noua baterie creată de o echipă de oameni de ştiinţă australieni va funcţiona cu adevărat.

După cum au explicat într-o postare pe blogul lor (Supercharging tomorrow: Australia first to test new lithium batteries), cercetătorii de la Universitatea Monash au dezvoltat o baterie cu litiu şi sulf, care are potenţialul de a alimenta telefoanele mobile timp de cinci zile consecutiv sau de a permite să conduci un vehicul electric peste 1.000 km fără a fi necesar să fie reîncărcat, scrie Epoch Times.

De fapt, cercetătorii au afirmat că sunt pe punctul de a comercializa bateria - cea mai eficientă din lume - care ar putea depăşi liderii actuali de pe piaţa mondială.

Cercetătorii au un brevet înregistrat aprobat pentru procesul de fabricaţie (PCT/AU 2019/051239), iar celulele prototipului au fost fabricate cu succes de către German R&D partners Fraunhofer Institute for Material and Beam Technology. Studiul a fost publicat în Science Advances sâmbătă, 4 ianuarie 2020 şi este prima cercetare a bateriilor Li-S care apare în această prestigioasă publicaţie internaţională.

Unii dintre cei mai mari producători de baterii de litiu din China şi Europa şi-au exprimat interesul pentru creşterea producţiei, iar mai multe teste vor fi efectuate în Australia la începutul anului 2020.

Echipa de cercetare a primit fonduri de peste 2,5 milioane de dolari de la partenerii guvernamentali şi din industria internaţională pentru a testa această tehnologie de baterii pe maşini şi reţele în acest an.

Folosind aceleaşi materiale din bateriile standard cu ioni de litiu, cercetătorii au reconfigurat proiectarea catozilor de sulf pentru a putea permite încărcări de tensiune mai mare, fără a diminua capacitatea sau performanţa generală.

Sursa: Epoch Times