Curtea de Conturi: nereguli mari la TVR și Radioul Public

Curtea de Conturi: nereguli mari la TVR și Radioul Public


Şefii TVR şi ai Radioului Public au luat salarii mai mari decât prevede legea iar statul a fost prejudiciat cu milioane de lei, prin decontări şi plăţi ilegale – arată raportul Curţii de Conturi pe anul 2018.

Curtea a găsit nereguli şi la agenţia naţională de presă Agerpres. Conducerea Televiziunii publice transmite că va contesta o parte din măsurile Curţii de Conturi, în timp ce sindicatele cer demisii.

Şefii televiziunii şi radioului public şi-au mărit salariul mai mult decât prevede legea, arată raportul Curţii de Conturi. Ca urmare, şi membrii consiliilor de administraţie au luat bani mai mulţi, pentru că ei primesc 25 % din salariul Preşedintelui Director General.

Potrivit Curţii, şi călătoriile la business class ale lui Georgică Severin, şeful Radioului, ar fi fost ilegale. De asemenea, în călătoriile sale, a beneficiat de o diurnă mai mare decât cea prevăzută de lege.

În total, bugetul Radioului a fost prejudiciat cu aproape 200.000 de lei.

La TVR, în afară de salarii şi indemnizaţii mărite ilegal, Curtea de Conturi a constatat că pentru Festivalul Cerbul de Aur s-a încasat ilegal de la bugetul de stat peste 1,5 milioane de lei.

Conducerea TVR a anunţat că a contestat deciziile Curţii de Conturi, pe motiv că aceasta nu a ţinut cont de explicaţiile oferite de TVR. Radioul Public nu a avut nici o reacţie.

În schimb, Federaţia Naţională a Sindicatelor din Cultură şi Presă CulturMedia atrage atenţia asupra jafului din bani publici şi conducerii discreţionare, constatate de Curtea de Conturi, şi cere Parlamentului demiterea lui Georgică Severin din fruntea Radioului.

 

Sursa: Europa FM


Citeste si...
Nota
(0 voturi)

Leave a comment

Antibiotice

Facebook

Arhiva ReporterIS

« Iunie 2020 »
Lu Ma Mie Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Sondaj

Joomla forms builder by JoomlaShine
Go to top