rbb24 rbb24

Un asteroid care a fost la un pas să lovească Berlinul ar putea fi o parte din Mercur (VIDEO)

Oamenii de știință au descoperit bucăți de meteorit care au căzut în apropierea Berlinului, chiar după miezul nopții, pe 21 ianuarie.

Este o descoperire rară, provenind de la un asteroid identificat chiar înainte să intre în atmosfera Pământului. Doar câteva astfel de evenimente din trecutul recent au permis astronomilor să urmărească originea unei roci în mișcare în sistemul solar, scrie New York Times.

Analiza preliminară a fragmentelor a arătat ceva la fel de rar. Meteoritul este un aubrite, o clasă cu origini necunoscute, pe care unii oameni de știință argumentează că ar putea fi bucăți din planeta Mercur. Acestea sunt atât de rare încât au constituit doar 80 din cele aproximativ 70.000 de meteoriți colectați pe Pământ înaintea evenimentului de luna trecută.

Este foarte interesant”, a declarat Sara Russell, expertă în meteoriți de la Muzeul de Istorie Naturală din Londra. „Există foarte, foarte puține aubrite”.

Asteroidul, care a devenit meteorit (sau mai degrabă fragmente de meteorit), a fost inițial observat de Krisztián Sárneczky, un astronom maghiar, cu trei ore înainte de a lovi atmosfera Pământului. O rețea de camere a urmărit roca în mișcare, 2024 BX1, pe măsură ce a căzut în apropierea Ribbeck, un sat în afara Berlinului. Estimările sugerează că roca era mică. Totuși, a produs un fulger strălucitor pe care camerele din multe părți ale Europei l-au surprins.

Imediat ce a auzit știrea despre căderea meteoritului, Peter Jenniskens, un astronom la Institutul SETI din California, și-a cumpărat un bilet de avion.

În timpul unei escale de nouă ore în Newark, Dr. Jenniskens a calculat unde ar putea fi găsite bucățile de meteorit, astfel încât, când a aterizat devreme, luni dimineață, el și aproape douăzeci de studenți și voluntari să poată începe imediat căutarea de fragmente.

Dar în acea joi, 25 ianuarie, o echipă poloneză de vânători de meteori a anunțat că a găsit prima bucată de meteorit.

Cercetătorii de la Muzeul de Istorie Naturală din Berlin au analizat mineralele din fragmente folosind un microsondă electronică. Asta a dezvăluit că rocile păreau a fi aubrite. A fost prima dată când astfel de meteoriți au fost colectați într-o cădere urmărită.

Totuși, este posibil ca aubritele să fi fost ejectate de pe Mercur acum mult timp în centura de asteroizi dintre Marte și Jupiter, formând un grup numit asteroizi de tip E. Orbita lui 2024 BX1 nu exclude complet această idee, deși Dr. Fries rămâne sceptic.

Oricare ar fi originea lor, fragmentele lui 2024 BX1 vor fi cu siguranță fascinante din punct de vedere științific.

« Mai 2024 »